donderdag 29 november 2018

Kwis VOC Merelbeke – 23 november 2018

Miserie op Tafel werd vertegenwoordigd door Hilde, Frank, Walter en Meutje.

Het was een leuke maar moeilijke kwis. Geitenkaas uit Sardinië met wormpjes erin ? Wij hadden er het raden naar. Het bleek dat er op deze vraag veel antwoorden mogelijk waren : casu marzu, casu modde, casu cundidu, casu frazigu en ga zo maar door. Op een andere vraag was het antwoord BARTEL VAN RIET. Ik zag hem zo voor mij en zat maar te zeggen : "diejen TV kok …” Dan probeerde ik wat anders en zei dat hij Expeditie Robinson presenteerde. Dat had ik eens in een trailer gezien. Zo hebben mijn medespelers het dan gevonden. Want … Bartel Van Riet blijkt helemaal géén TV kok te zijn ! Bij de Atalanta vlinder hebben we Walter schromelijk genegeerd. Hij zei immers “NUMMERVLINDER” en dat hebben we niet opgeschreven. Ander mogelijk antwoord was ADMIRAALVLINDER, en dat hebben we óók niet opgeschreven ! Bij de foto van een vogeltje met een kuif hebben we Frank dan weer (bijna hardhandig) gedwongen om KUIFMEES op te schrijven. Hij wou eerst niet, maar zette er toen op het antwoordblad tussen haakjes bij : “Ik moest dit opschrijven !”. ’t Was toch wel een KUIFMEES, zeker ! Met de slogans zaten we er helemaal naast. De slogan van Tic Tac ? l’Oreal ? Frosties ? Evian ? “dat je de snelste bent” is van TELENET, dat wisten mijn tafelgenoten wel. Een van de droedels heeft ons serieuze kopbrekens bezorgd : een &, daarrond een D en om het geheel een b.  Omdat we meestal met “b om” bezig waren, dachten we aan iets met bomen en besloten we dennenbomen als antwoord te geven. Maar net voor we moesten afgeven hebben we het toch maar veranderd in INBINDEN. Nog een puntje erbij !

De presentator zei soms wel eens : het antwoord moet JUIST en VOLLEDIG zijn. Maar dan zagen we zijn zoon, die in de jury zat, geruststellend zijn hoofd schudden. Wij hebben hier en daar inderdaad een punt meer gekregen dan we verwachtten. De jury was dus heel clement.

Miserie op Tafel eindigde op de derde plaats met 68 punten (op 110 ?). De winnaar had 75 punten. Niet zo’n slecht resultaat, dus.

Geen opmerkingen: